AjánlottEgyébKözélet

Kővári János: Nincs mire várni, Pécsnek fejlődnie kell! Az ÖPE konkrét közlekedésfejlesztési javaslatcsomagot nyújt be a Pécsi Közgyűlés felé!

Látva a baloldali városvezetés tétlenségét, szeptember 1-én, a Város Napján az Összefogás Pécsért Egyesület (ÖPE) programot hirdetett, mivel az önkormányzati választások óta eltelt egy évben Péterffy Attilának és csapatának ezt nem sikerült megtennie. A Megújuló Város nevű városfejlesztési javaslatcsomagunk legfontosabb célkitűzése továbbra is a helyi gazdaság fejlesztése, de a közlekedés terén is szükség van komoly lépésekre. Ezeket a konkrét közlekedésfejlesztési javaslatainkat a holnapi közgyűlésen fogjuk előterjeszteni – nyilatkozta a mai sajtótájékoztatón Kővári János, az ÖPE elnöke.

A képviselő kitért arra közlekedési anomáliára, amelyet a biciklivel közlekedők kizárása eredményezett a Ferencesek utcájából. Ugyan a sétálóutca mindkét bejáratánál megtalálható a “Biciklivel behajtani tilos” tábla, és ennek betartására az elmúlt időszakban jelentős közterület-felügyelői jelenléttel is igyekeztek felhívni a biciklisek figyelmét, azonban a mai napon is egyértelművé vált, hogy a tiltás nem sokat ér.

“Tökéletesen látszik, hogy nem lett átgondolva a döntés, hiszen a tiltás önmagában nem megoldás. Szükség van a belvárosban is olyan kerékpárutak kialakítására, amely nemcsak a gyalogosok biztonságát szavatolja, de a biciklisek számára is egy valós közlekedési alternatívát jelent.” – érvelt az ÖPE elnöke.

A fenntartható közlekedésfejlesztésre vonatkozó javaslatunk egyik legfontosabb eleme, hogy a kormány által meghirdetett Zöld Busz Programra bejelentkezzen Pécs városa is, mivel tudomásunk szerint ez még nem történt meg. Ez azért is érdemes lenne tovább vinni, mert az előző városvezetés ideje alatt végzett munkánk eredményeképpen nem kevesebb, mint 10 db elektromos autóbusz érkezett idén Pécsre – mondta Kővári János, majd így folytatta:

október elejéig van lehetőség bejelentkezni erre a 10 éves programra, aminek a keretében további elektromos buszokat lehetne beszerezni kormányzati támogatás segítségével.

Mivel a 10 db elektromos autóbusz beszerzésével Pécs városa az egyik legnagyobb e-buszflottával rendelkező várossá lépett elő, ezért a Zöld Busz Program lehetőségeinek kiaknázása mellett további előrelépést jelentene, ha Pécsnek sikerülne hivatalosan is az e-buszok használhatóságának “teszt-városává” válnia. Ezt azt jelenti, hogy a különböző elektromos autóbuszok tesztelése Pécsett történne, amelyben a Pécsi Tudományegyetem is kiemelkedő partnerként nyújtana szakmai segítséget, tovább erősítve a pécsi mérnökképzést- és technológiai kutatásfejlesztést.

Ezt szintén a városvezetésnek kellene kezdeményeznie, de mivel ez eddig nem történt meg, ezért a holnapi közgyűlésen fogjuk az erre vonatkozó javaslat-csomagunkat beterjeszteni – mondta az ÖPE elnöke.

Kővári János az elektromos autóbuszok beszerzése kapcsán elmondta, hogy a gyártóval történő tárgyalások során már korábban is felmerült a lehetősége egy modern, pécsi autóbuszgyárnak, de ennek a munkahelyteremtő beruházásnak a megvalósításához most a városvezetés részéről van szükség határozott lépésekre.

A képviselő a belvárosi autóforgalom csökkentésének érdekében – a kerékpárutak kialakítása, illetve az elektromos autóbuszok beszerzése mellett – egy kiemelt fejlesztési tervet hozott elő, amely a várost Kelet-Nyugat irányban elkerülő út kialakítását jelenti. Ennek a megközelítőleg 8 Milliárd forintos projektnek a megpályázására szintén lehetősége van a városnak, amit a holnapi közgyűlésen szintén kezdeményzeni fogunk – tette hozzá az ÖPE elnöke.

Tags

Továbbiak a témában...

Back to top button
Close