ÉletmódKiemelt

EMS tréning: egy biztonságos és hatékony edzésmódszer

Nemrég egy EMS fittness edzésen vehettünk részt és nyugodtan mondhatom, hogy szó szerint megrázó élményben volt részünk. De lássuk csak közelebbről, mi is az EMS tréning lényege. Ebben lesz a segítségünkre a pécsi terem vezetője, Dömötör Márk.

  • Mi is pontosan az  EMS tréning módszerének alapja?

Az EMS edzés módszer egy elektromos izomstimulációt alkalmazó tréning. Az EMS, az angol electro-myo-stimulation, vagyis elektromos izomstimuláció fogalmának a rövidítése. Rehabilitációs célokra az EMS módszert már régóta használják. A gyógyászatban a páciens izmait passzív módon mozgatják meg az EMS segítségével. Az EMS edzés ugyanezt a technológiát felhasználva aktív módon edzi meg a test izmainak 90%-át.

A pécsi terem vezetője – Dömötör Márk
  • Csoportosan vagy egyénileg történnek a foglalkozások?

Kizárólag személyi edzésre van lehetőség, ami azt jelenti, hogy ilyenkor a gyakorló teljes figyelmet élvez, így diszkrét körülmények között végezheti a feladatokat a szakember segítségével. Ez sokaknak plusz bátorságot és magabiztosságot ad.

  • Hogyan zajlik egy ilyen foglalkozás a gyakorlatban?

A tréning előtt a gyakorló egy pamut aláöltözetet vesz fel, majd egy olyan speciális ruhát adunk rá, melyben a nagyobb izomcsoportok területeire egy-egy elektróda van elhelyezve. Ezek a benedvesített elektródák segítenek a nagyobb és intenzívebb izom-összehúzódás elérésében. Az edzés maximum 25 percig tart. Ez alatt folyamatos az izomzat stimulálása és az aktív gyakorlatok végrehajtása. Az edzés alatt egyszerű gyakorlatokat kell folyamatosan végezni, így növelve az edzés hatékonyságát.

  • Van lehetőség a stimuláció mértéket az egyén fizikai adottságainak megfelelően beállítani?

Az EMS gépen minden egyes elektróda külön-külön szabályozható. Ezáltal minden egyes izomcsoportra beállítható a megfelelő terhelés, ami lehetővé teszi az izomcsoportok célzott és szükséges stimulálását. Az edzés kezdetén mindenkinek beállítok egy alap terhelést, melyet a továbbiakban a gyakorlatoknak megfelelően lehet változtatni és fokozatosan emelni. A terhelés nagysága egyénenként változó. A test vezetőképessége függ az illető testfelépítésétől, testtömeg-indexétől és közérzetétől, ezért jól felépített, közös munkára van szükség.

  • Nem veszélyes ez az eljárás?

A módszer teljesen biztonságos, már hosszú évek óta használják a legtöbb Nyugat-Európai országban, vagy akár az Egyesült Államokban területén is. Mivel az izmok összehúzódást alapvetően nem különböző súlyok emelgetésével érjük el, hanem az EMS technológiát használva – amely közvetlenül az izmokat dolgoztatja – ezáltal elkerüljük az ízületek és inak sérülését, mivel a mozgás során azok nem kapnak komoly terhelést.

  • Milyen ruházatra vagy felszerelésre van szükség egy EMS tréningen?

Az edzéshez pamut aláöltözetet és törülközőt is biztosítunk, így gyakorlatilag semmilyen váltóruhára vagy cipőre nincs szükség. Edzés után a helyszínen is lehetőség van wc-re menni, lemosakodni, lefürdeni, vagy akár hajat szárítani. Minden feltétel adott.

  • Ez jól hangzik…

Sőt, edzés előtt egy L-Carnitine-os vitaminbombát, a végén pedig protein shake-et kínálunk több ízben, az izmok megfelelő regenerálódásának érdekében. Mindezt természetesen tartalmazza a program.

  • Milyen rendszerességgel érdemes ellátogatni EMS edzésre?

Egy edzés legfeljebb 25 percig tart. Egy héten 2-3 alkalom az ajánlott, mivel az edzés nagyon intenzív. A tréning hatása a terheléstől és a közben végzett gyakorlatoktól függ. Egyaránt alkalmas izomnövelésre, súly csökkentésre, cellulit kezelésre, valamint rehabilitációs célokra is. A súlycsökkentő hatás fontos része a regeneráció. Az edzést követően fokozódik az anyagcsere, ami 2 nap után is átlag feletti értékeket mutat.

  • Kik vehetnek részt az edzéseken?

Gyakorlatilag bárki, aki előzetesen bejelentkezik és időpontot foglal magának. Itt vagyunk a belvárosban, könnyen elérhető, központi helyen. A címünk: Pécs, Irgalmasok utcája 18.

Mindenkit szeretettel várunk, hogy egy teljesen új élménnyel kerüljön közelebb ideális testalkatának megformálásához és magabiztosságának erősödéséhez!

Továbbiak a témában...

Back to top button
Close