Miért lenne jó döntés elektromos buszokra cserélni a pécsi buszok többségét?

A Szövetség Pécsért képviseletében Kővári János, Pájger István (a Tüke Busz korábbi vezetője) és dr. Háber István Ervin, a PTE világszerte ismert adjunktusa fejtették ki, miért lenne jó döntés mind a városnak, mind a pécsieknek az, ha elektromos buszokra cserélnék a pécsi buszpark jelentős részét.

–  Személyesen  és egyetemi kutatásainkban is régóta foglalkozom az elektromos közlekedéssel, Pécsen már teszteltünk, mértük az e-buszok fogyasztását, működését mindennapi használatban. Az akkumulátoros busz technológia teljesen kiforrott, abszolút alkalmas lehet egy teljes város kiszolgálására, ha az infrastruktúra megfelelő körültekintéssel van megtervezve. Támogatom, hogy Pécs vezetése lépjen ebbe az irányba és ezáltal csökkentse a működési költségeit, hiszen kimutathatóan kevesebb mint 30% ezeknek a buszoknak a fenntartási költsége – fejtette ki dr. Háber István Ervin, aki annyira nem kispályás a témában, hogy már három évvel ezelőtt olyan elektromos autót tervezett, ami 311 kilométert tudott megtenni 40 forintból, és egy liter benzin árából egészen Lisszabonig autózhattak volna, ami 3000 kilométer.
Pájger István, a Szövetség Pécsért szakmai tanácsadója személyesen is megerősítette, felméréseik és a különféle E-Busz gyártókkal folytatott tárgyalások alapján, Pécs földrajzi szempontjai mellett is 250 kilométert tudnak megtenni a mai e-buszok egyetlen feltöltéssel.
– Négy óra alatt teljesen fel lehet tölteni ezeket a buszokat, de ezek már fékezéskor is maguktól töltik újra az akkumulátorokat. A mai akkumulátorok élettartama 8 év, amire gyártói garancia is vonatkozik, maguk a buszok 30-40 évig is gond nélkül üzemelnek – magyarázta.

Kővári János megerősítette, Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszterrel is tárgyalt az e-buszok beszerzése kapcsán, aki megerősítette, amennyiben a pécsi városvezetés jóváhagyja, a Modern Városok keretében támogatják a beszerzést.
–  Sok száz pécsi írta már alá a javaslatunkat, ha több önkéntesünk lenne, akkor már több ezernél tartanánk. Láthatóan érdekli az embereket a téma, bízunk abban, hogy a városvezetés sem mond nemet erre a javaslatunkra, amellyel évente 1,5 milliárd forinttal több maradna a város pénztárcájában, a pécsiek pedig olcsóbban és kényelmesebben utazhatnának – mondta Kővári.
Szeptember 14-ig gyűjtik a javaslatuk melletti aláírásokat, a Közgyűlés pedig szeptember végén dönt majd arról, támogatják-e az elektromos busz programot.

Pécs vásároljon elektromos buszokat!

A Szövetség Pécsért személyesen és online is aláírásokat gyűjt annak érdekében, hogy elérhessük, elektromos buszokat vásároljon Pécs. Egy európai uniós és egy a magyar állam által támogatott finanszírozásban lenne lehetőség arra, hogy modern és jelenlegi buszközlekedésnél sokkal olcsóbb működtetésű elektromos buszokra térjen át a városunk.